وبلاگ دانشمند

فروشگاه محصولات دانلودی استاد عزیزی

وبلاگ دانشمند

فروشگاه محصولات دانلودی استاد عزیزی

بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران(سال 57 تا 92)

هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر مخارج دولت روی رشد اقتصادی با استفاده از داده های سری زمانی در ایران از سال 1350 تا کنون است مدل انتخابی ما، یک مدل ساده رشد مطابق با مدل رم (1986) می باشد که مخارج دولت به مخارج سرمایه گذاری، مخارج مصرفی و مخارج سرمایه گذاری انسانی تفکیک می شود
دسته بندی اقتصاد
فرمت فایل doc
حجم فایل 4823 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 171
بررسی رابطه بین هزینه دولت و رشد اقتصادی در ایران(سال 57 تا 92)

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

چکیده

هدف از این تحقیق، بررسی تأثیر مخارج دولت روی رشد اقتصادی با استفاده از داده های

سری زمانی در ایران از سال 1350 تا کنون است. مدل انتخابی ما، یک مدل ساده رشد

مطابق با مدل رم (1986) می باشد که مخارج دولت به مخارج سرمایه گذاری، مخارج

مصرفی و مخارج سرمایه گذاری انسانی تفکیک می شود. مخارج سرمایه گذاری دولت

تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد. همین طور مخارج سرمایه گذاری

انسانی نیز در بلند مدت تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد.

مخارج مصرفی دولت در این مدت تأثیر منفی و معنا داری روی رشد اقتصادی دارد.

سرمایه گذاری خصوصی دارای یک تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی است.

نتایج حاکی از آن است که بیشترین تأثیر مخارج دولت روی رشد اقتصادی مربوط به مخارج

سرمایه گذاری انسانی است. کل مخارج دولت تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد و این درحالی است که مخارج سرمایه گذاری دولت، روی سرمایه گذاری بخش

خصوصی تأثیر منفی و معنی داری دارد.افزایش مخارج عمرانی دولت روی رشد اقتصادی

یک تأثیر مثبت و معنی داری دارد. درحالی که افزایش مخارج جاری دولت تأثیر منفی و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد.

درست است که مخارج سرمایه گذاری دولت تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی

دارد اما نباید فراموش کرد که این سرمایه گذاری در تضاد با سرمایه گذاری بخش

خصوصی است که آن نیز تأثیر مثبت و معنی داری روی رشد اقتصادی دارد.

به نظر می رسد که دولت باید بیشترین سرمایه گذاری را روی سرمایه انسانی داشته باشد

و در تقویت بیشتر بخش خصوصی، با کاهش سرمایه گذاری خود و دادن فضای بیشتر و مطمئن تر برای بخش خصوصی از طریق اجرای دقیق اصل 44 قانون اساسی بکوشد.

دولت باید از مصرف گرایی فاصله بگیرد و مخارج مصرفی خود را به حداقل برساند.
فهرست مطالب

فصل اول – کلیات
مقدمه ........... 1
1-1 تعریف مسأله و بیان سؤال های اصلی تحقیق ..... 2
1-2 ضرورت انجام تحقیق .......... 3
1-3 فرضیه های تحقیق .......... 3
1-4 اهداف تحقیق ................. 3
1-5 روش انجام تحقیق ........... 4
1-6 روش و ابزار گردآوری اطلاعات ........... 4
فصل دوم – مروری بر ادبیات موضوع
2-1 تعریف دولت و ماهیت آن ....... 5
2-2 بررسی نظریه‌ها و مکاتب اقتصادی با تأکید بر جایگاه دولت....... 10
2-2-1 مکتب مرکانتیلیسم ......... 10
2-2-2 مکتب فیزیوکراسی .......... 11
2-2-3 مکتب کلاسیک .............. 13
الف- آدام اسمیت ........... 13
ب- ژان باتیست سه .............. 16
ج- توماس رابرت مالتوس ............... 17
د- دیوید ریکاردو ............... 18
هـ- جان استوارت میل ................... 19
2-2-4 مکتب ناسیونالیسم اقتصادی ......... 21
2-2-5 مکتب لیبرالیسم (آزادی طلبی)......... 23
الف- فردریک باستیا .................. 23
ب- شارل دونوایه ................... 25
2-2-6 مکتب نئوکلاسیک ............. 25
2-2-7 نظام بی دولتی یا آنارشیزم ............. 26
2-2-8 مکتب دیریژیسم (اقتصاد ارشادی).......... 30
2-2-9 مکتب نئولیبرالیسم ......... 31
2-2-7 مکتب کینزیسم ............... 33
2-2-8 مکتب نئوکاپیتالیسم (سرمایه‌داری نوین)........... 39
فصل سوم – مروری بر پیشینه تحقیق
3-1 از دیدگاه نظری ............. 43
3-2 از دیدگاه تجربی ......... 44
3-2-1 بررسی تحقیقات انجام شده در سایر کشور ها .... 44
3-2-2 بررسی تحقیقات انجام شده در ایران ...... 51
فصل چهارم – ساختار مدل
4-1 مقدمه .......... 54
4-2 ساختار مدل ............... 55
4-3 تبیین مدل ................ 58
فصل پنجم – تخمین الگو و تفسیر اقتصادی نتایج
5-1 مقدمه ................ 60
5-2 سری های زمانی غیرساکن ......... 61
5-3 روش خودتوضیح برداری با وقفه های گسترده ...... 64
5-4 الگوی تصحیح خطا .............. 66
5-5 منابع آماری .................... 67
5-6 نتایج تخمین الگو ........................... 67
5-7 تفسیر اقتصادی نتایج .................... 82
فصل ششم – نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
نتیجه گیری ......... 85
ارائه پیشنهادات.................. 86
پیوست ها:
داده‌‌های آماری ...................... 91
نتایج کامپیوتری ........................ 94
جدول‌های آماری .................. 101
فهرست منابع 102


بررسی علل فرار مغزها در دبیرستان

جامعه آماری این پژوهشی را مجموعه ی دانش اموزان دبیرستان دخترانه ی فرزانگان شهرستان بجنورد تشکیل داده است که 100 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه ی اماری انتخاب گردیده و اطلاعات به روش کتبی توسط پرسشنامه جمع آوری گردیده
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 279 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
بررسی علل فرار مغزها در دبیرستان

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

چکیده:

این تحقیق پیرامون بررسی علل فرار مغزها در دبیرستان دخترانه فرزانگان شهرستان بجنورد انجام شده است

جامعه آماری این پژوهشی را مجموعه ی دانش اموزان دبیرستان دخترانه ی فرزانگان شهرستان بجنورد تشکیل داده است که 100 نفر به صورت تصادفی به عنوان نمونه ی اماری انتخاب گردیده و اطلاعات به روش کتبی توسط پرسشنامه جمع آوری گردیده و روش آماری استفاده شده در این پژوهش آمار توصیفی می باشد که با فراوانی و درصدگیری اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و با توجه به نتایج به دست آمده تمام فرضیه ها مورد قبول است به جز فرضیه ی 10 که ورد قبول نیست.

فهرست مطالب
عنوان مطلب
چکیده:
فصل اول - کلیات تحقیق
مقدمه
بیان مسأله
هدف و علت انتخاب موضوع تحقیق
ضرورت و اهیمت موضوع تحقیق
فرضیه ها
فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق
فرار مغزها چیست
فرار مغزها یا فراری دادن مغزها
فرار مغزها یا شکار مغزها
علت پدیده ی مهاجرت نخبگان و تشدید آن چیستL
عوامل موثر در فرار مغزها
نخبگان را چگونه حفظ کنیم
راه کارهای نگهداری مغزها
30 درصد المپیادی ها مهاجرت کردند
تلاش ایران برای بازگشت المپیادی ها
پر جاذبه ترین کشورها برای مغزهای ایران
کمبودها و بحرانهای ناشی از تداوم مهاجرت نخبگان
عوامل موثر بر در بکار نگرفتن قدرت خلاقیت جوانان
مغزها از اروپا نیز فرار می کنند
ضریب هوشی رؤسای جمهور آمریکا
آیا طرح معافیت از سر بازی که چندی پیش مطرح شد می تواند برگزیدگان را به ماندن در ایران ترغیب کند
نحوه گزینش المپیادی ها
فصل سوم روش تحقیق
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش آماری
جامعه آماری
فصل چهارم تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
تجزیه و تحلیل داده ها به منظور قبول یا رد فرضیه ها
فصل پنجم خلاصه و نتیجه گیری
محدودیت های تحقیق
پیشنهادات
فهرست منابع و مآخذ
پیوست ها


بررسی روشهای تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان

در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 127 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 138
بررسی روشهای  تدریس سنتی و جدید و تاثیرآنها در یادگیری دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

مقدمه :

در دنیای پیچیده ، هیچکس بی نیاز از تعلیم وتربیت نیست . امروز فعالیت در مدرسه ودر امر آموزش ، خود بخش عظیمی از زندگی انسآنها شده است . لحظاتی را به خاطر می آوریم که چگونه نشستن در کلاس، گوش دادن به صدای یکنواخت معلم ،حفظ کردن بدون فهم مطالب درسی ، دلهره واضطراب ناشی از امتحان، وسرزنش معلمان ووالدین موجب نفرت وگریز ما از کلاس درس ومحیط آموزشی می شد .راستی چرا ؟! چرا فعالیتهای آموزشی نتوانست مارابا محیط آموزش مأنوس ، وبه یاد گیری علاقه‌مند کند ؟ چرا فعالیتهای مدرسه با تهدید اصرار معلمان صورت می گرفت؟ چرا شاگردان از تعطیل شدن مدرسه احساس رضایت وخوشحالی می‌کردند؟ مقصر اصلی جه کسی بود؟ معلم ناتوان وناآگاه یا شاگرد بی‌علاقه و بی‌استعداد؟ آیا معلمان تعلیم وتربیت، نتوانسته‌اند امکانات مطلوب یادگیری و زمینه‌های شکوفایی استعداد شاگردان‌ را فراهم کنند؟ و ‌یا انتخاب روش‌های تدریس به درستی انجام نشده است؟ اگاهی و شناخت معلم از اصول و روشهای تعلیم و تربیت عامل مهمی ‌است که می‌تواند اورا در کار خود موفق ‌و‌ موید سازد. معلم باید قادر باشد ‌با شناخت شاگردان وآگاهی از فرایند تدریس، نیازهای آنان را مشخص کند و با در نظر ‌گرفتن توانا‌یی‌های ایشان به ایجاد وضعیت مطلوب آموزش اهتمام ورزد .

بیان مسئله : چه رابطه‌ای بین نوع انتخاب روش تدریس و تأثیر آن در یادگیری دانش‌آموزان وجود دارد؟

فرضیه : بین نوع انتخا‌ب روش تدریس و تأثیر آن دریاد گیری دانش‌آموزان همبستگی وجود دارد‌.

اهداف :

- معرفی روشهای سنتی و جدید تدریس در نظام آموزش .

- نقد و بررسی روش‌های مختلف تدریس و تأثیر نوع ‌انتخاب آنها در یاد‌گیری دانش‌آموزان.

- بررسی محاسن ومعایب استفاده از روشهای مختلف تدریس.

جامعه آما‌ری: جامعه مورد مطالعه، دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی منطقه 9 تهران هستند .

تقسیم بندی دانش‌آموزان درسه پایه اول ، دوم ، وسوم راهنمایی می‌باشد .

تحقیق مورد نظر در بررسی روش‌های تدریس مختلف وتأثیر آنها برروی دانش‌آموزان است.

نمونه گیری: تعداد کل دانش آموزان300نفر می‌باشد .ودرهرپایه3 کلاس وجود دارد .

تعداد دانش آموزان هرکلاس تقریبأ 33 نفراست .

«فهرست»

فصل اول :
موضوع ..................... 1
مقدمه ............. 1
بیان مسئله ................... 2
فرضیه .......................... 2
اهداف ..................... 2
جامعه آماری ................. 2
نمونه گیری....................... 2
تعاریف واصطلاحات................... 3
فصل دوم : ادبیات وپیشینه تحقیق
مقدمه...................... 4
معرفی روشهای مختلف تدریس.............. 4
بخش اول : برسی روشهای سنتی و تأثیرآنها در یادگیری دانش آموزان. 5
روش حفظ وتکرار............. 5
محاسن ومحدودیتهای روش حفظ وتکرار........ 6
روش سخنرانی........... 7
مراحل اجرای روش سخنرانی............. 8
محاسن و معایب محدودیتهای روشهای سخنرانی........ 26
نتیجه............. 31
روش پرسش وپاسخ................... 32
هدف از روش پرسش وپاسخ......... 34
محاسن ومحدودیتهای روش پرسش وپاسخ..... 34
روش نمایش (نمایش علمی )......... 35
مراحل اجرای روش نمایش............. 35
محاسن ومحدودیتهای روش نمایش............. 37
روش ایفای نقش .............. 38
فنون کلی اجرای نمایش ............ 39
مراحل اجرای روش ایفای نقش.......... 39
روش گردش علمی ............ 41
روش بحث گروهی............. 46
چه دروس و موضوعاتی را می توان با روش بحث گروهی تدریس کرد؟. 47
درچه موقعیتی ویرای چه هدفی می توان از روش بحث گروهی استفاده کرد؟... 49
مراحل اجرای روش بحث گروهی.......... 50
محاسن ومحدودیتهای روش بحث گروهی ........... 61
روش آزما یشگاهی(آزمایشی)................ 62
محاسن ومحدودیتهای روش آزمایشی........ 65
خلاصه .................. 66
بخش دوم : بررسی روشهای تدریس جدید وتأثیر آنها در یاد گیری دانش آموزان70
روشهای آموزش انفرادی................ 71
هدفهای آموزش انفرادی............ 72
طرح کلر وسطوح مختلف آن.............. 75
روشهای مختلف آموزش انفرادی......... 79
سازماندهی مجدد مدارس برای آموزش انفرادی.......... 88
خلاصه........ 95
روش مسأله ای............... 96
شرایط اجرای روش مسأله ای............ 96
چگونگی اجرای روش مسأله ای.......... 97
محاسن ومحدودیتهای روش مسأله ای............ 99
روش واحدها............................. 100
ویژگی روش واحدها....................... 101
مراحل اجرای روش واحدها..................... 102
روش واحد موضوع........................... 104
ویژگیهای روش واحد موضوع..................... 104
محاسن ومحدودیتهای روش واحد موضوع......... 105
روش واحد تجربی ................ 106
ویژگیهای روش واحد تجربی........................ 106
نمونه ای از یک واحد تجربی ....... 107
روش واحد طرح...................... 109
ویژگی های روش واحد طرح ............ 109
محاسن ومحدودیتهای روش واحد طرح ............ 111
خلاصه ................ 112
فصل سوم طرح تحقیق
متغییرها....... 116
جامعه آماری ونمونه گیری های مختلف توسط دانشمندان....... 116
جامعه اماری ونمونه گیری محقق............... 120
جدول........... 123
نمودار ............. 123
آمار توصیفی........... 124
شاخص مرکزی........... 125
فصل چهارم:
نتیجه گیری............. 126
پیشنهادات............. 127
رد یا قبول فرضیه................... 127
فرم خام......... 128
منابع مأخذ............. 129
واژه نامه ........................... 131


پروژه رشته کامپیوتر به زبان SQL و VB (سیستم داروخانه)

این پروژه شامل برنامه نویسی به زبان ویژوال بیسیک می باشد که بسیار راحت و خوانا نوشته شده است در این پروژه از پایگاه داده SQL 2008 استفاده شده است این پروژه شامل مستندات کامل به فرمت word و قابل ویرایش به شرح فهرست ذیل می باشد
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 2784 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52
پروژه رشته کامپیوتر به زبان SQL و VB (سیستم داروخانه)

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

پروژه رشته کامپیوتر به زبان SQL و ویژوال بیسیک (سیستم داروخانه)

این پروژه شامل برنامه نویسی به زبان ویژوال بیسیک می باشد که بسیار راحت و خوانا نوشته شده است.
در این پروژه از پایگاه داده SQL 2008 استفاده شده است
این پروژه شامل مستندات کامل به فرمت word و قابل ویرایش به شرح فهرست ذیل می باشد:


فهرست منابع

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول
مشخصات و ویژگی های کلی نرم افزار
فرم های مورد استفاده در برنامه
فرم اصلی و صفحه آغازین
منوی ثبت اطلاعات
منوی ثبت نسخه
منوی جستجو
منوی گزارش گیری
منوی درباره ما
فصل دوم
جداول مورد استفاده برنامه در پایگاه داده
جدول مشتری
جدول دارو
جدول نسخه
ارتباط بین جداول
فصل سوم
نمودار ER سطح 1
ارتباط بین موجودیت ها
دیاگرام برنامه در پایگاه داده
فصل چهارم
کدنویسی و توضیح کدها
فرم اصلی 29
فرم ثبت و حذف دارو
کدنویسی دکمه حذف مربوط به فرم ثبت دارو
کدنویسی دکمه برگشت مربوط به فرم ثبت دارو
کدنویسی مربوط به هنگام لود شدن فرم ثبت دارو
فرم ثبت و حذف مشتری
کدنویسی مربوط به دکمه اضافه فرم ثبت مشتری
کدنویسی دکمه حذف مربوط به فرم ثبت مشتری
کدنویسی دکمه برگشت مربوط به فرم ثبت مشتری
کدنویسی مربوط به هنگام لود شدن فرم ثبت مشتری
فرم ثبت و حذف نسخه
کدنویسی مربوط به دکمه اضافه فرم ثبت نسخه
کدنویسی مربوط به دکمه حذف فرم ثبت نسخه
کدنویسی مربوط به هنگام لود شدن فرم ثبت و حذف نسخه
کد نویسی فرم جستجوی دارو
کدنویسی مربوط به دکمه جستجو فرم جستجوی دارو
کدنویسی مربوط به لود شدن فرم جستجوی دارو
کدنویسی فرم جستجوی مشتری
کدنویسی مربوط به دکمه جستجوی فرم جستجوی مشتری
منابع



تفسیر روان شناختی نقاشی های اطفال 7 تا 9 ساله کرج در ارتباطات خانوادگی

در بین تست های متداول شخصیت که معمولاً در مراکز روانشناختی ، روانپزشکی به کار بسته می‌شوند تست ترسیم خانواده از جایگاه خاصی برخوردار است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 359 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92
تفسیر روان شناختی نقاشی های اطفال 7 تا 9 ساله کرج  در ارتباطات خانوادگی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

خلاصه :

در بین تست های متداول شخصیت که معمولاً در مراکز روانشناختی ، روانپزشکی به کار بسته می‌شوند تست ترسیم خانواده از جایگاه خاصی برخوردار است .

3 دلیل برای این اهمیت وجود دارد : نخست آنکه اجرای آن سریع و آسان است ، دوم آنکه ، به منزله شیوة بیان خیالپردازی و خلاقیت کودک ، بهتر از هر تست دیگر می توان محتوای عمیق شخصیت را ، که بر اساس وارسی مستقیم دست یافتنی نیست ، منعکس کند و سوم بدلیل اینکه اغلب اختلالات روانشناختی سازشی تابع تعارض های روانی کودکانه اند (تعارض های ناشی از رقابت برادرانه و تعارض های ادیپی) ، شیوه ای که یک کودک بر اساس آن خود را در قلب خانوادة منتخب قرار می دهد ، ما را به عمق مسائل و مشکلات وی هدایت می کند (کرمن-1381)

تحقیقات قبلی تا حد زیادی مؤید فرافکنی کودک در تست ترسیم خانواده است که البته با بررسی محتوا می توان به کشف و تحلیل آنچه در ذهن کودک است نائل آمد .

در این تحقیق سعی شده است که بار دیگر به بررسی ارزش تشخیصی این آزمون پرداخته شود و آن را در یک نمونه ای از یک جامعه اجرا و با مصاحبه ای که با کودک و خانواده اش صورت پذیرفته مقایسه نمود .

یافته های این پژوهش در اکثر فرضیات مؤید این است که تا حد زیادی می توان بر این تستها اعتبار کرد علی الخصوص به ارزنده سازی و نا ارزنده سازی افراد در این تست باید توجه نمود . ولی در خصوص ترغیب ترسیم و اهمیت این ترتیب باید گفت عوامل مختلف می تواند این حالات را تغییر دهد که باید در ضمن درک دلایل آن به قضاوت پرداخت .

در ضمن اینکه می توان تا حدی بر این نقاشی ها اعتبار کرد ولی از این آزمون می توان بعنوان ابزاری بالینی برای تسهیل گفتگو با فرد استفاده کرد و لذا انجام آزمون فرافکنی می تواند در یک مصاحبة بالینی اولیه به «شکستن یخ» رابطه کمک کند ، و چارچوب مناسبی برای انجام گفتگوی اولیه فراهم آورد .

فهرست مطالب

عنوان صفحه

الف)فصل اول : طرح تحقیق (کلیات) 1
ب)فصل دوم : مروری بر ادبیات موضوع (Literature Review) 28
ج)فصل سوم : آشنائی با قلمرو مکانی تحقیق (جامعه آماری) 43
د)فصل چهارم : روش تحقیق 45
هـ)فصل پنجم : یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل آنها 49
و)فصل ششم : خلاصه تحقیق و پیشنهادها 65
پیوستها 69
عنوان صفحه
فصل اول : 1-مقدمه 2
(کلیات) 2-بیان مسئله 4
3-تاریخچه و سابقه موضوع 5
4-اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق16
5-اهداف تحقیق 18
6-چهارچوب نظری تحقیق 20
7-مدل تحلیلی تحقیق 23
8-فرضیه های تحقیق 24
9-روش تحقیق 27
10-قلمرو مکانی تحقیق 27
11-قلمرو زمانی تحقیق 27
12-روش نمونه گیری 27
13-ابزارهای گردآوری داده ها 27
14-روش تجزیه و تحلیل 27
فصل دوم : اطلاعاتی در خصوص پیشینة موضوع و تحقیقات انجام شده 28
(مروری بر ادبیات موضوع)
فصل سوم : آشنایی با قلمرو مکانی تحقیق 43
(قلمروی مکانی تحقیق)
فصل چهارم : آشنایی با روش تحقیق در این پایان نامه 45
(روش تحقیق)
فصل پنجم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق 49
(تجزیه و تحلیل)
فصل ششم : خلاصه تحقیق ، پیشنهادها و پیوستها 65


تبیین رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی

تحقیق حاضر به مقایسه ویژگیهای شخصیتی مردانه و زنانه دردانشجویان پسر رشته ی فنی مهندسی و رشته ی هنر میپردازد جامعه آماری این تحقیق دانشجویان پسر دانشگاه های سطح شهر تهران هستند که از بین آنها 198 نفر به عنوان نمونه و به طور تصادفی از دو دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران انتخاب شدند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 113
تبیین رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

چکیده

تحقیق حاضر به مقایسه ویژگیهای شخصیتی مردانه و زنانه دردانشجویان پسر رشته ی فنی مهندسی و رشته ی هنر میپردازد. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان پسر دانشگاه های سطح شهر تهران هستند که از بین آنها 198 نفر به عنوان نمونه و به طور تصادفی از دو دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران انتخاب شدند.

از مقیاس تکمیلی مردانگی و زنانگی آزمون MMPI-2 به عنوان ابزار پژوهش استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین دانشجویان رشته ی فنی مهندسی و دانشجویان رشته هنر از نظر میزان زنانگی و مردانگی تفاوت معنی داری وجود ندارد. همین طور بین دانشجویان مجرد و متاهل مورد بررسی تفاوت معنی داری دیده نشد.

بعلاوه بین دانشجویان کارشناسی و ارشد نیز از نظر میزان زنانگی و مردانگی رابطه تفاوت معنی داری وجود نداشت. بین شاغلین رشته فنی مهندسی و شاغلین رشته هنر نیز تفاوت معنی داری وجود نداشت.

کلید واژه ها:

مردانگی ، زنانگی ،دانشجو، رشته تحصیلی

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول (کلیات پژوهش): 1
مقدمه 1
بیان مسئله 5
ضرورت و اهمیت پژوهش 7
هدف پژوهش 9
سئوالات پژوهش 9
فصل دوم (پیشینه پژوهش): 11
هویت جنسی 12
پیدایی هویت جنسی 13
نظریه طرحواره جنسی 15
نقش یابی جنسی در اوایل کودکی 17
تاثیرات ژنتیکی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی 18
تاثیرات محیطی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی 19
هویت و رفتار جنسی در اواسط کودکی 25
تاثیرات فرهنگی بر نقش یابی جنسی در اواسط کودکی 26
نقش یابی جنسی در نوجوانی 27
هویت جنسی در میان سالی 30
کلیشه ها یا تصورات قالبی جنسیتی چیست؟ 33
تصورات قالبی جنسی 33
عقاید و رفتارهای قالبی مربوط به جنسیت در اوایل کودکی 35
عقاید جنسیت کلیشه ای در اواسط کودکی 36
تصورات قالبی و کلیشه ای در مورد زنان 38
ویژگی های جنس زن 38
ویژگی های جنس مرد 39
دیدگاه های کلیشه ای راجع به مردان 40
تغییرات نقش های مردان 41
عوامل موثر در تفویت تفاوت های زن و مرد 42
تفاوت های زن و مرد از لحاظ خلقی 47
نحوه برخورد با فشارهای روحی و عصبی 48
تفاوت های مرد و زن در کمک کردن به دیگران 49
نظریه طرحواره جنسیتی 51
سازماندهی طرحواره های جنسیتی 51
رشد طرحواره جنسیتی 53
زنان و اقلیت های قومی 56
حضور کمرنگ زنان در عرصه های مدیریتی 58
وجود نگاه های سنتی 60
آیا زنان می توانند رهبر باشند 62
زنان ، جرم ، خلافکاری 68
شیوه های سنجش مردانگی و زنانگی 74
مقیاس های نقش جنسیت مردانه و نقش جنسیت زنانه 81
تفسیر نره های مقیاس GM وGF 83
فصل سوم (روش شناسی پژوهش): 85
طرح تحقیق 86
جامعه آماری 86
نمونه آماری 86
روش نمونه گیری 86
ابزارهای پژوهش 86
پایانی و اعتبار 88
فصل چهارم(نتایج): 90
الف:توصیف داده های آماری 91
ب: تحلیل داده آماری 96
فصل پنجم(بحث در نتایج): 104
بحث در نتایج 108
محدودیت ها 109
پیشنهادات 110
منابع 111
پیوست 113


مقاله ترجمه شده کشاورزی پایدار: گیاه شوره زار

بیابان زایی مداوم از زمین ‌های قابل کشت به دلیل شهرنشینی ، گرم شدن کره زمین، آب و استفاده از آب‌هایی با درجه شوری کم برای آبیاری، به خصوص در مناطقی که کمبود آب را تجربه کرده‌اند، است
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل doc
حجم فایل 250 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله ترجمه شده کشاورزی پایدار: گیاه شوره زار

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

فایل لاتین: 11 صفحه
فایل ترجمه: 12 صفحه
مقاله مربوط به سال 2014
گیاه شوره زار، یک گونه ی گیاهی شوری زی برای کشاورزی پایدار در مناطق بیابانی:
عنوان لاتین: Saltgrass, a True Halophytic Plant Species for Sustainable Agriculture in Desert Regions
چکیده:

بیابان زایی مداوم از زمین ‌های قابل کشت به دلیل شهرنشینی ، گرم شدن کره زمین، آب و استفاده از آب‌هایی با درجه شوری کم برای آبیاری، به خصوص در مناطقی که کمبود آب را تجربه کرده‌اند، است. استفاده از آب با درجه شوری کم برای آبیاری، بیشتر در مورد گیاهانی است که با خاک‌های شور و کمبود آب در این مناطق تحت فشار هستند. بنابراین نیاز فوری برای پیداکردن گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر شوری یا خشکسالی برای زنده ماندن یا حفظ شدن تحت چنین شرایط سختی، وجود دارد. چون‌که گیاهان بومی تقریبا تحت چنین شرایطی رشد می کنند، و با این تنش ها (یا فشارها) سازگار هستند، آنها بهترین و مناسب ترین انتخاب برای استفاده تحت چنین شرایط سختی هستند. اگر گونه‌های مقاوم در برابر فشار یا تنش، از این گیاهان بومی به طور موفقیت‌آمیزی شناسایی شوند، استفاده از آنها توسط تولیدکنندگان باعث صرفه جویی‌های قابل توجهی در درآمدها خواهد شد و باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول کشور خواهد شد. تحقیقات من در دانشگاه آریزونا در مورد گیاهان شوره زار، گونه‌های گیاهی شوری زی، نشان داده است که این گیاه یک مقاومت عالی در برابر شوری و خشکی و یک توان بسیار عالی برای چنین شرایط سخت دارد.


تاثیر رنگ بر حافظه کودکان

در پژوهش حاضر تأثیر رنگ بر حافظه کودکان اول دبستان مورد آزمون قرار گرفته است جامعه آماری و تعداد دانش آموزان، آزمون شده 42 نفر می باشند که با استفاده از روش دو گروه مستقل و تصادفی مورد سنجش قرار گرفته اند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 644 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
تاثیر  رنگ بر حافظه کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل اول : مقدمه
مقدمه 1
بیان مسئله 4
هدف پژوهش 4
اهمیت موضوع 4
فرضیات پژوهش 5
متغیرهای اساسی پژوهش 5
تعاریف عملیاتی 6
فصل دوم : پیشینه تحقیق
مفهوم رنگ 8
پیدایش رنگها 11
دسته بندی رنگها 14
رنگ شناسی کودکان 21
رویت رنگ 25
طبیعت رنگها 26
آمیزش رنگها 27
اختلالات رویت رنگ 30
فیزیولوژی رنگ 32
عنوان صفحه
تقویت درک رنگ 33
حافظه 34
رشد حافظه در نوباوگی 40
حافظه چیست ؟ 42
انواع حافظه 46
حافظه کوتاه مدت 47
حافظه بلند مدت 49
اندازه گیری حافظه (یادآوری با فرایندشناسی بازآموزی) 53
حافظه سازنده 56
عوامل موثر بر یادگیری وتقویت حافظه 57
تداعی اندیشه ها 59
درباره فرایند به خاطر سپردن 61
حافظه و فراگیری 63
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
جامعه آماری 69
روش تحقیق 69
نمونه 69
حجم نمونه 69
روش نمونه گیری 70
عنوان صفحه
ابزار تحقیق 70
روش و چگونگی اجرا 70
روش آماری 71
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل
جدول شماره 1 و 2 برای گروه رنگی و بازشناسی همراه با نمودار 73
جدول شماره 3 برای گروه سیاه و سفید همراه با نمودار 74
جدول شماره 4 برای بازشناسی گروه سیاه و سفید همراه با نمودار 75
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
خلاصه مطالب 82
محدودیتهای پژوهش و پیشنهادات
منابع
ضمایم


برسی تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دانش آموزان

مطالعه پیرامون نحوه رفتار والدین و ویژگیهای فرزندان موضوع بسیاری از تحقیقات علمی در کشورهای مختلف جهان بوده است از جمله موارد مهم و اساسی در این تحقیق ویژگی عزت نفس کودکان در رابطه با بدرفتاری والدین آنها است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
برسی تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 1024

فهرست مطالب
فصــل اول
کلیات
1- مقدمه
2- بیان مسأله
3- اهمیت و ضرورت مسأله
4- اهداف تحقیق
5- سؤالات و فرضیات تحقیق
6- روش تحقیق
7- تعریف واژه‎ها و اصطلاحات
فصــل دوم
ادبیات تحقیق
مقدمه
الف: پیشینه نظری تحقیق

ب: تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از آن

فصــل سوم

روش تحقیق
1- مقدمه
2- روش تحقیق
3- جامعه و نمونه
4- روش نمونه‎گیری
5- ابزار اندازه‎گیری
6- چگونگی گردآوری داده‎ها
7- روش آماری

فصــل چهارم

یافته و نتایج تحقیق
مقدمه
یافته‎ها
فصــل پنجم
بحث یافته‎ها و تجزیه و تحلیل آنها
فهرست منابع و ضمائم
ضمیمه الف
فهرست منابع
ضمیمه ب